loading...
شهرستان اقلید
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عکس های جدید از منطقه گردشگری و آبشار تنگ براق اقلید 1 459 mohammadmehdi
انتزاع امور ثبتی تعدادی از روستاها، مزارع و اماکن از حوزه ثبتی شهرستان آباده در استان 1 207 mohammadmehdi
بازسازی حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) اقلید 0 128 milad
شب شعر " کاروان آفتاب " 2 218 amin-7
با چه کسانی ازدواج نکنیم 0 153 milad
تنیس 5 254 milad
فلسفه ازدواج در اسلام 0 119 milad
نی (ساز) 0 116 milad
نرگس‌زارهاي فارس در انتظار گردشگران 0 152 mparsa
سيستم «پکس» جايگزين «راديولوژي آنالوگ» مي‌شود 0 208 mparsa
رهاسازي بيش از يک ميليون بچه ماهي در آب هاي استان فارس 0 156 mparsa
برگزاری همایش انفورماتیک تصویربرداری در شیراز 0 137 mparsa
معرفی اقلید - اقلید در دائره المعارف بزرگ اسلامی 0 232 mparsa
کتیبه ساسانی چشمه بالنگان 0 195 mparsa
برف 1520 مسافر را زمينگير كرد 0 161 mparsa
شش کشته و زخمی در قیروکارزین فارس براثر بارندگی 0 184 mparsa
آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز - بندر عباس 0 173 mparsa
آغاز کوچ ماشين رو عشاير فارس 0 156 mparsa
سيل جنوب جان 8 نفر را گرفت 0 170 mparsa
پیشینه منطقه شهرستان اقلید 0 274 mparsa
مدیریت بازدید : 113 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (1)

 

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین،حجت الاسلام سيد علي ولايتي نسب سرپرست تبليغات اسلامي اقليد در جمع طلبه هاي حوزه علميه گفت: طلاب سربازان ولي عصر (عج) هستند و مردم به اين ديد به آن ها نگاه مي کنند پس بايد تهذيب نفس داشته باشند.
وي تصريح كرد: امام خميني(ره) در جمله زيبايي مي فرمايند (روحاني بايد طوري باشد که هرگاه انسان او را مي بيند به ياد رسولاكرم بيافتد) و اين سخن امام وظيفه ما را بسيار سنگين مي کند.
حجت الاسلام ولايتي نسب خاطر نشان کرد: دوره جواني است که انسان مي تواند به همه جا برسد و اين موقعيت را قدر بدانيد هم خوب درس بخوانيد و هم خوب عبادت کنيد.
در ادامه حجت الاسلام موسوي معاونت حوزه علميه اقليد گزارشي از برنامه هاي حوزه را به سرپرست تبليغات اسلامي ارائه كرد./224224
مدیریت بازدید : 86 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار اقلید، برخورداري مراكز جمعيتي از امكانات سلامت امروزه در كشور وارد مرحله‌اي تازه شده است‌ به نحوي كه بسياري از شهرستان‌ها و ديگر مراكز طي سال‌هاي اخير با روند مناسبي در اين زمينه روبه‌رو بوده‌اند.
شهرستان اقلید با جمعيت بيش از 60 هزار نفر كه شامل دو بخش و ده‌ها روستاست كماكان از نبود پايگاه انتقال خون مستقل رنج مي‌برد كه در اين راستا نبود پايگاه انتقال خون در اين شهرستان مشكلاتي را براي بيماران نيازمند به خون ايجاد كرده است.
در اين شهرستان حدود بیش از 60 بيمار تالاسمي وجود دارد كه اين بيماران به دليل نياز مبرم و مداوم به خون بايد هميشه خود تازه در دسترس داشته باشند. هر چند كه بارها و بارها از سوي مردم تقاضاي راه‌اندازي پايگاه انتقال خون در شهرستان به مسئولان از طرق مختلف انعكاس داده است اما هنوز خبري از راه‌اندازي اين پايگاه در شهرستان نيست.
هم اكنون شهرستان اقلید و تمام بيماران و بيمارستان موجود در اين شهرستان زير پوشش پايگاه انتقال خون استان فارس قرار دارند. اين پايگاه كه در شهر شیراز واقع است هر از چند گاهي در راستاي دريافت خون از اهداكنندگان به شهرستان اقلید تيم‌هايي را اعزام مي‌كنداما وجود پايگاه انتقال خون در شهرستان از ضرورياتي است كه بايد انجام پذيرد چراكه اين امر به عنوان يك خواسته عمومي و منطقي بارها از طريق رسانه‌هاي عمومي و ديگر مراجع از مسئولان خواسته شده است.
اميد است مسئولان استاني و شهرستاني در تسريع ايجاد پايگاه انتقال خون اقدام كنند تا ديگر شاهد بروز مشكلات مرسوم در زمينه تامين خون مورد نياز بيماران از صدها كيلومتر دورتر از مراكز بيمارستاني نباشيم./224224
 
منبع : سراج آنلاین
مدیریت بازدید : 189 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از تحویل90 درصد از مسکن مهر اقلید تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ عشایری پیرامون مسکن مهر 600 واحدی اقلید گفت: این پروژه با استاندارد های روز و مقررات ملی ساختمان اجرا شده است.
 
وی افزود: مسکن مهر شهرستان اقلید بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
مابقی در ادامه مطلب...
مدیریت بازدید : 85 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین،حجت الاسلام سيد علي ولايتي نسب سرپرست تبليغات اسلامي اقليد گفت: مراسم يادواره شهداي انقلاب در دهه فجر در حسينيه بازار اقليد برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: دانش آموزان مدارس شهيد صابري، ظهيري و يوسفي پس از حضور در مراسم محل شهادت اين شهيدان در مراسم يادواره شهدا شرکت مي کنند.

لازم به ذکر است در مراسم راهپيمايي سال 57 شهرستان اقليد سه شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرد که هر سال در 18 بهمن يادواره اين شهدا برگزار و محل شهادت اين شهيدان توسط مردم، مسئولان و دانش آموزان گلباران مي شود.

مدیریت بازدید : 92 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (1)

تصاویر موجود مربوط هست به حمام مخروبه(دوره قاجار) روستای پهلوانی از توابع اقلیدبی توجهی به این گونه آثار تاریخی در اقلید امری طبیعی هست.

اماآقای مدیـــر، آقای مسئـول!؛

این نکته جای بسی تأمل داره که چرا شهر اقلید امروز باید از داشتن حمام عمومی محروم باشه/224224ع

منبع:کلید فارس http://kelidefars.blogfa.com

مدیریت بازدید : 162 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، 17 هزار و 405 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در این شهرستان در این ماه ضبط و معدوم شده‌ است.

مدیریت بازدید : 102 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حکایت مسکن مهر در فارس آرام آرام به سمت اگر و اما‌ها پیش می‌رود، حکایت جمع شدن ابر و ماه و مه و خورشید و فلک، برای آن‌که مسئولان دست‌بجنبانند و آنچه را وعده داده‌اند عملیاتی کرده و تا پایان زمان مورد نظر تحویل دهند تا نور امیدی که به واسطه این طرح ماندگار در دل مردم روشن شده به سرانجام برسد.

مدیریت بازدید : 65 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

دنیای اقتصاد – شیراز – محمد صداقت: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از دستگیری 29 شکارچی، صیاد و ماهیگیر متخلف خبر داد. مهندس ابراهیمی گفت: از این متخلفان 23قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی در شهرستان‌های فیروزآباد، لامرد، آباده، نورآباد، ارسنجان، اقلید، پاسارگاد، سعادت شهر، پارک ملی بمو، جهرم و مرودشت کشف و ضبط شد.

مدیریت بازدید : 74 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

125 میلیون شاخه گل از نرگس زارهای فارس برداشت شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این میزان گل نرگس از 200 هکتار به صورت دیم و نرگس زارهای ملی و طبیعی و بقیه نیز جزو مزارع آبی هستند.
آقای شریفی افزود: استان فارس مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد که شهرستان های کازرون ، رستم ، ممسنی ، جهرم ، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند.
وی گفت: از میان گل های شاخه بریده ، گل نرگس بومی ایران ، بیشترین سطح کشت و تولید را در استان فارس دارد.

بقیه خبر  در ادامه مطلب...

مدیریت بازدید : 120 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

شب یلدا قدم آرام بردار
کمی هم احترام ما نگه دار
تو میبینی ربابم غصه دار است
بنی هاشم هنوز هم داغ دار است
صدای العطش در گوش مانده
بدن ها بی کفن هر گوشه مانده
شب یلدا تو هم چله نشین باش
سیه پوش غم سالار دین باش

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

مدیریت بازدید : 170 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

امام موسي كاظم (ع)
ابوالحسن موسي بن جعفر (ع) امام هفتم از ائمه اثني عشر (ع)
ونهمين معصوم از چهارده معصوم (ع) تولد آن حضرت در ابواء
(محلي ميان مكه و مدينه) به روز يكشنبه هفتم صفر سال 128 يا
129 ق واقع شد.

به جهت كثرت زهد و عبادتش معروف به (العبد الصالح) و به جهت علم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به (الكاظم) گرديد. آن حضرت به كنيه هاي ابو ابراهيم و ابو علي نيز معروف بوده است. مادر آن حضرت حميده كنيزي از اهل مغرب يا اندلس (اسپانيا) بوده است و نام پدر حميده را صاعد مغربي (بربري) گفته اند ..... برادران ديگر امام از اين بانو اسحاق و محمد ديباج بوده اند. امام موسي الكاظم (ع) هنوز كودك بود كه فقهاي مشهور مثل ابوحنيفه از او مسئله مي پرسيدند و كسب علم مي كردند بعد از رحلت پدر بزرگوارش امام صادق (ع) (148 ق) در بيست سالگي به امامت رسيد و 35 سال رهبري و ولايت شيعيان را برعهده داشت....


چگونگي به امامت رسيدن آن حضرت:
در زمان حيات امام صادق (ع) كساني از اصحاب آن حضرت معتقد بودند پس از ايشان اسماعيل امام خواهد شد. اما اسماعيل در زمان حيات پدر از دنيا رفت ولي كساني مرگ او را باور نكردند و او را همچنان امام دانستند پس از وفات حضرت صادق (ع) عده اي چون از حيات اسماعيل مأيوس شدند پسر او محمد بن اسماعيل را امام دانستند و اسماعيليه امروز بر اين عقيده هستند و پس از او پسر او را امام مي دانند و همينطور به ترتيب و به تفضيلي كه در كتب اسماعيليه مذكور است. ـ پس از وفات حضرت صادق (ع) بزرگترين فرزند ايشان عبدالله نام داشت كه بعضي او را عبدالله افطحمي دانند اين عبدالله مقام و منزلت پسران ديگر حضرت صادق (ع) را نداشت و به قول شيخ مفيد در�ارشاد� متهم بود كه در اعتقادات با پدرش مخالف است و چون بزرگترين برادرانش از جهت سن و سال بود ادعاي امامت كرد و برخي نيز از او پيروي كردند اما چون ضعف دعوي و دانش او را ديدند روي از او برتافتند و فقط عده قليلي از او پيروي كردند كه فطحيه موسوم هستند.
ـ برادر ديگر امام موسي كاظم (ع) اسحق كه برادر تني آن حضرت بود به ورع و صلاح و اجتهاد معروف بود اما برادرش موسي كاظم (ع) را قبول داشت و حتي از پدرش روايت مي كرد كه او تصريح بر امامت آن حضرت كرده است.
ـ برادر ديگر آن حضرت به نام محمد بن جعفر مردي سخي و شجاع بود و از زيديه جاروديه بود و در زمان مامون در خراسان وفات يافت اماجلالت قدر و علو شأن و مكارم اخلاق و دانش وسيع امام موسي كاظم (ع) بقدري بارز و روشن بود كه اكثريت شيعه پس از وفات امام صادق (ع) به امامت او گرويدند و علاوه بر اين بسياري از شيوخ و خواص اصحاب حضرت صادق (ع) مانند مفضل ابن عمر جعفي و معاذين كثير و صغوان جمال و يعقوب سراج نص صريح امامت حضرت امام موسي الكاظم (ع) را از امام صادق (ع) روايت كردند و بدين ترتيب امامت ايشان در نظر اكثريت شيعه مسجل گرديد.

ـ شخصيت اخلاقي:
او در علم و تواضع و مكارم اخلاق و كثرت صدقات و سخاوت و
بخشندگي ضرب المثل بود. بران و بدانديشان را با عفو و احسان
بيكران خويش تربيت مي فرمود.

شبها بطور ناشناس در كوچه هاي مدينه مي گشت و به مستمندان كمك مي كرد. مبلغ دويست، سيصد و چهارصد دينار در كيسه ها مي گذاشت و در مدينه ميان نيازمندان قسمت مي كرد. صرار (كيسه ها) موسي بن جعفر در مدينه معروف بود. و اگر به كسي صره اي مي رسيد بي نياز مي گشت معذلك در اطاقي كه نماز مي گذارد جز بوريا و مصحف و شمشير چيزي نبود.

ـ برخورد حاكمان سياسي معاصر با امام:
مهدي خليفه عباسي امام را در بغداد بازداشت كرد اما بر اثر خوابي كه ديد و نيز تحت تأثير شخصيت امام از او عذرخواهي كرد و به مدينه اش بازگرداند گويند كه مهدي از امام تعهد گرفت كه بر او و فرزندانش قيام نكند اين روايت نشان مي دهد كه امام كاظم (ع) قيام را در آن زمان صلاح و شايسته نمي دانسته است و با آنكه از جهت كثرت عبادت و زهد به (العبد الصالح) معروف بوده است بقدري در انظار مردم مقامي والا و ارجمند داشته است كه او را شايسته مقام خلافت و امامت ظاهري نيز مي دانستند و همين امر موجب تشويش و اضطراب دستگاه خلافت گرديده و مهدي به حبس او فرمان داده است.
ـ زمخشري در (ربيع الابرار) آورده است كه هارون فرزند مهدي در يكي از ملاقاتها به امام پيشنهاد نمود فدك را تحويل بگيرد و حضرت نپذيرفت وقتي اصرار زياد كرد فرمود مي پذيرم به شرط آن كه تمام آن ملك را با حدودي كه تعيين مي كنم به من واگذاري، هارون گفت حدود آن چيست؟ امام فرمود يك حد آن به عدن است حد ديگرش به سمرقند و حد سومش به افريقيه (آفريقا) و حد چهارمش كناره درياي خزر است. هارون از شنيدن اين سخن سخت برآشفت و گفت: پس براي ما چه چيز باقي مي ماند؟ امام فرمود:
مي دانستم اگر حدود فدك را تعيين كنم آن را به مامسترد نخواهي كرد (يعني خلافت و اداره سراسر كشور اسلام حق منست) از آن روز هارون كمر به قتل موسي بن جعفر (ع) بست. در سفر هارون به مدينه هنگام زيارت قبر رسول الله (ص) در حضور سران قريش و روساي قبايل و علما و قضات بلاد اسلام گفت: السلام عليك يا رسول الله، السلام عليك يا بن عم و اين را از روي فخر فروشي به ديگران گفت. امام كاظم (ع) حاضر بود و فرمود: السلام عليك يا رسول الله، السلام عليك يا ابت (يعني سلام بر تو اي پدر من)مي گويند هارون دگرگون شد و خشم از چهره اش نمودار گرديد.

زندان نمودن امام و چگونگي شهادت:
درباره حبس امام موسي (ع) به دست هارون الرشيد شيخ مفيد در ارشاد روايت مي كند كه علت گرفتاري و زنداني شدن امام، يحيي بن خالد بن بر مك بوده است زيرا هارون فرزند خود امين را به يكي از مقربان خود به امام جعفربن محمد ابن اشعث كه مدتي هم والي خراسان بوده است سپرده بود و يحيي بن خالد بيم آن را داشت كه اگر خلافت به امين برسد جعفربن محمد را همه كاره دستگاه خلافت سازد و يحيي و بر مكيان از مقام خود بيفتند. جعفر بن محمد بن اشعث شيعه بود و قايل به امامت موسي (ع) و يحيي اين معني را به هارون اعلام مي داشت. سرانجام يحيي پسر برادر امام را به نام علي بن اسماعيل بن جعفر از مدينه خواست تا به وسيله او از امام و جعفر نزد هارون بدگويي كند. گويند امام هنگام حركت علي بن اسماعيل از مدينه او را احضار كرد و از او خواست كه از اين سفر منصرف شود. و اگر ناچار مي خواهد برود از او سعايت نكند. علي قبول نكرد و نزد يحيي رفت و بوسيله او پيش هارون بار يافت و گفت از شرق و غرب ممالك اسلامي مال به او مي دهند تا آنجا كه ملكي را توانست به هزار دينار بخرد. هارون در آن سال به حج رفت و در مدينه امام و جمعي از اشراف به استقبال او رفتند. اما هارون در قبر حضرت رسول (ص) گفت يا رسول الله از تو پوزش مي خواهم كه مي خواهم موسي بن جعفر را به زندان افكنم زيرا او مي خواهد امت ترا برهم زند و خونشان بريزد. آنگاه دستور داد تا امام را از مسجد بيرون بردند و او را پوشيده به بصره نزدوالي آن عيسي بن جعفربن منصور بردند.
عيسي پس از مدتي نامه اي به هارون نوشت وگفت كه موسي بن جعفر در زندان جز عبادت ونماز كاري ندارد يا كسي بفرست كه او را تحويل بگيرد يا من او را آزاد خواهم كرد. هارون امام را به بغداد آورد و به فضل بن ربيع سپرد و پس از مدتي از او خواست كه امام را آزاري برساند اما فضل نپذيرفت و هارون او را به فضل بن يحيي بن خالد برمكي سپرد. چون امام در خانه فضل نيز به نماز و روزه و قرائت قرآن اشتغال داشت فضل بر او تنگ نگرفت و هارون از شنيدن اين خبر در خشم شد و آخر الامر يحيي امام را به سندي بن شاهك سپرد و سندي آن حضرت را در زندان مسموم كرد و چون آن حضرت از سم وفات يافت سندي جسد آن حضرت را به فقها و اعيان بغداد نشان داد كه ببيند در بدن او اثر زخم يا خفگي نيست. بعد او را در باب التبن در موضعي به نام مقابر قريش دفن كردند. تاريخ وفات آن حضرت را جمعه هفتم صفر يا پنجم يا بيست و پنجم رجب سال 183 ق در 55 سالگي گفته اند. 

نجمه همسر امام:
نجمه , مادر بزرگوار امام رضا(ع ) و از زنان مومنه , پارسا, نجيب و پاكيزه بود.حميده ، همسر امام صادق (ع )، او را كه كنيزى از اهالى مغرب بود، خريد و به منزل برد.
نجمه در خانه امام صادق (ع )، حميده خاتون را بسيار احترام مى كرد و به خاطر جلال و عظمت او، هيچ گاه نزدش نمى نشست !روزى حميده در عالم رويا، رسول گرامى اسلام (ص )را ديد كه به او فرمودند:اى حميده ! نـجـمـه را به ازدواج فرزند خودموسى درآور زيرا از او فرزندى به دنيا خواهد آمد كه بهترين فرد روى زمين باشد.پس از اين پيام ، حميده به فرزندش امام كاظم (ع ) فرمود: پسرم !.نـجـمـه بانويى است كه من هرگز بهتر از او را نديده ام ، زيرا در زيركى و محاسن اخلاق ، مانندى ندارد.من او را به تو مى بخشم ، تو نيز در حق او نيكى كن .ثـمـره ازدواج امـام مـوسـى بـن جعفر(ع ) و نجمه ، نورى شد كه در شكم مادر به تسبيح و تهليل مـشـغـول بـود و مـادر از آن ، احـسـاس سنگينى نمى كرد وچون به دنيا آمد، دست ها را بر زمين گذاشت ، سر را به سوى آسمان بلندكرد و لب هاى مباركش را به حركت درآورد: گويا با خدايش رازو نيازمى كرد.پس از تولد امام هشتم (ع )، اين بانوى مكرمه با تربيت گوهرى تابناك ، ارزشى فراتر يافت .

فرزندان امام:
بنا به گفته شيخ مفيد در ارشاد امام موسي كاظم (ع) سي و هفت فرزند پسر و دختر داشت كه هيجده تن از آنها پسر بودند و علي بن موسي الرضا (ع) امام هشتم افضل ايشان بود از جمله فرزندان مشهور آن حضرت احمد بن موسي و محمد بن موسي و ابراهيم بن موسي بودند. يكي از دختران آن حضرت فاطمه معروف معصومه سلام الله عليها است كه قبرش در قم مزار شيعيان جهان است. عدد اولاد آن حضرت را كمتر و بيشتر نيز گفته اند.

تأثير علمي آن بزرگوار:
امام هفتم (ع) با جمع روايات و احاديث و احكام و احياي سنن پدر گرامي و تعليم و ارشاد شيعيان، اسلام راستين را كه با تعاليم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد (ع) نظم و استحكام يافته بود حفظ و تقويت كرد و علي رغم موانع بسيار در راه انجام وظايف الهي تا آنجا پايداري كرد كه جان خود را فدا ساخت. 

سخنان برگزيده
* امام رضاعليه السلام: زيارَةُ قَبرِ أبي مِثلُ زِيارَةِ قَبِر الحُسَينِ؛
زيارت قبر پدرم، موسى بن جعفرعليه السلام، مانند زيارت قبر حسين‏عليه السلام است. 
* روايت شده است: أنّهُ (الكاظِم َ‏عليه السلام) كانَ يَبِكي مِن خَشيَةِ اللَّهِ حَتّى‏ تَخضَلَّ لِحيَتُهُ بِالدُّمُوعِ؛
امام كاظم همواره از بيم خدا مى‏گريست، چندان كه محاسنش از اشك تر مى‏شد.
* امام كاظم ‏عليه السلام: ثَلاثٌ مُوبِقاتٌ: نَكثُ الصَّفَقَةِ و تَركُ السُّنَّةِ و فِراقُ الجَماعَةِ؛
سه چيز تباهى مى‏آورد: پيمان شكنى، رها كردن سنّت و جدا شدن از جماعت.
* امام كاظم ‏عليه السلام: عَونُكَ لِلضَّعيفِ أفضَلُ الصَّدَقَةِ؛
كمك كردن تو به ناتوان، بهترين صدقه است.
* امام كاظم‏ عليه السلام: لَو كانَ فِيكُم عِدَّةُ أهلِ بَدرٍ لَقامَ قائمُنا؛
اگر به تعداد اهل بدر (مؤمن كامل) در ميان شما بود، قائم ما قيام مى‏كرد.
* امام كاظم‏ عليه السلام: لَيسَ مِنّا مَن لَم يُحاسِب نَفسَهُ في كُلِّ يَومٍ؛
كسى كه هر روز خود را ارزيابى نكند، از ما نيست.
* امام كاظم ‏عليه السلام: ما مِن شَى‏ءٍ تَراهُ عَيناكَ إلّا و فيهِ مَوعِظَةٌ؛
در هر چيزى كه چشمانت مى‏بيند، موعظه‏اى است.
* امام كاظم ‏عليه السلام: مَن كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ كَف َّ اللَّهُ عَنهُ عَذابَ يَومِ القِيامَة؛
هر كس خشم خود را از مردم باز دارد، خداوند عذاب خود را در روز قيامت از او باز مى‏دارد.
* امام كاظم ‏عليه السلام: إذا كانَ ثَلاثَةٌ في بَيتٍ فَلا يَتَناجى‏ إثنانِ دونَ صاحِبِهِما فَإنَّ ذلِكَ مِمّايَغُمُّهُ؛
هر گاه سه نفر در خانه ‏اى بودند، دو نفرشان با هم نجوا نكنند؛ زيرا نجوا كردن، نفر سوم را ناراحت مى‏كند.
* امام كاظم‏ عليه السلام: إيّاكَ أن تَمنَعَ في طاعَةِ اللَّهِ فَتُنفِقُ مِثلَيهِ في مَعصِيَةِ اللَّهِ؛
مبادا از خرج كردن در راه طاعت خدا خوددارى كنى، و آن‏گاه دو برابرش را در معصيت خدا خرج كنى.
* امام كاظم ‏عليه السلام: لاتُذهِبِ الحِشمَةَ بَينَكَ و بَينَ أخيكَ وَأبْقِ مِنها فَإنَّ ذَهابَها ذَهابُ الحَياءِ؛
مبادا حريم ميان خود و برادرت را (يكسره) از ميان ببرى؛ چيزى از آن باقى بگذار؛ زيرا از ميان رفتن آن، از ميان رفتن شرم و حيا است.
* امام كاظم ‏عليه السلام: أبلِغ خَيراً و قُل خَيراً ولا تَكُن أمُّعَةً؛
خير برسان و سخن نيك بگو و سست رأى و فرمان‏برِ هر كس مباش.
* امام كاظم ‏عليه السلام: المُصيبَةُ لِلصّابِرِ واحِدَةٌ و لِلجازِعِ اثنَتانِ؛
مصيبت براى شكيبا يكى است و براى ناشكيبا دوتا.
* امام كاظم‏ عليه السلام: الصَّبرُ عَلَى العافِيَةِ أعظَمُ مِنَ الصَّبرِ عَلَى البَلاءِ؛
شكيبايى در عافيت بزرگ‏تر است از شكيبايى در بلا.

مدیریت بازدید : 120 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

 

رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس گفت: در اواخر آذرماه مسابقات دور برگشت لیگ دارت کشور در شهر شیراز برگزار می شود.
صمصام هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزش دارت در فارس با استقبال مناسب علاقمندان همراه بود به گونه ای که هم اکنون تیم دارت استان فارس به عنوان یکی از تیم های مطرح کشور در این زمینه مشغول به فعالیت است.
 
حضور سه تیم در لیگ برتر
 
وی تصریح کرد: فدارسیون انجمن های ورزشی کشور از 16 رشته تشکیل شده که استان فارس فقط در برخی رشته ها فعالیت ورزشی خود رادنبال می کند.
 
رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس ادامه داد: راگبی، کریکت، کشتی آلیش ، طناب کشی، ورزش های هوایی، دارت، موی تای، سپک تاکرا، فوت آلی رشته های هستند که در استان فارس فعالیت مربوط به آنها انجام می شود.
 
هاشمی اضافه کرد: سه تیم از هیئت انجمن های ورزشی فارس در رشته های راگبی، سپک تاکرا، دارت در رده آقایان در لیگ برتر مسابقات حضور دارند که تیم راگبی فارس مقام اول مسابقات لیگ برتر کشور را کسب کرده است.
 
وی تاکید کرد: رشته های آبی مربوط انجمن های ورزشی  مانند جت اسکی، اسکی روی آب، دراگون بت به دلیل بعد مسافت، هزینه های بالا و کمبود آب در استان فارس انجام نمی شوند.
 
رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس همچنین بیان کرد: هم اکنون این هیئت در شهرستان های جهرم، مرودشت، سپیدان، ممسنی، داراب، زرین دشت، اقلید، رستم  فعال است که برحسب موقعیت شهرستان هیئت ها می توانند شش رشته را در شهرهای خود فعال کنند.
مدیریت بازدید : 118 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

 

شیراز - خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس ازکشف و ضبط 29 قبضه اسلحه طی 48 ساعت توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کامران اسلاملو توضیح داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس طی دو روز و در 5 عملیات جداگانه موفق به کشف و ضبط 29 قبضه اسلحه و لاشه93 قطعه پرنده و یک قوچ وحشی شدند.
 
وی گفت: طی این عملیات که در حوزه شهرستان های سپیدان،داراب، مرودشت، بوانات و اقلید صورت پذیرفت تعداد 31نفر متخلف توسط مامورین یگان این اداره کل دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
 
اسلاملو افزود: طی 48 ساعت و در ماموریت هایی سنگین لاشه یک راس قوچ وحشی، 93 قطعه پرنده کبک ،تیهو و سار وحشی به همراه 29 قبضه اسلحه که سه قبضه آن غیر مجاز بود و همچنین 800 متر تور ماهیگیری غیرمجازکشف و ضبط شد.
 
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس تعدای از این شکارچیان از استانهای همجوار به مناطق فارس آمده بودند که هنگام اقدام به شکار با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
 
وی خاطر نشان کرد: در مناطق کوهستانی استان با توجه به بارش برف، بسیاری از پرندگان به دامنه کوهها پناه می برند و شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده ازاین موقعیت مبادرت به شکار آنها می کنند.
 
اسلاملو از دوستداران حیات وحش ، ساکنین حاشیه مناطق و روستاهای همجوار درخواست کرد که در این روزها این مهمانان زمستانی را دریابند و در صورت مشاهده شکارچیان و کسانی که پرندگان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند به ادارات محیط زیست شهرستانها و نیز در شیراز با شماره تلفن های2317158 و 90-2317789 تماس و مراتب را به اطلاع برسانند.
 
وی ضرر و زیان ناشی از کشف تخلفات مذکور در عملیات های اخیر را مبلغ 12 میلیون و 240 هزار ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ادامه گشت و کنترل های قبلی همچنان با افرادی که بخواهند در زمینه تخریب و تجاوز به عرصه های طبیعی و خارج کردن حیات وحش از چرخه های اکوسیستمی مبادرت تمایند به شدت برخورد خواهد شد.
 
به دلیل مسایل ناشی از خشکسالی های اخیر و در نتیجه آن کاهش حیات وحش طی مصوبه هیئت دولت هرگونه شکار و صید در استان به مدت 5 سال ممنوع است و با توجه به اینکه زمان اجرایی شدن این مصوبه هیئت دولت از سال 1388 بوده تا سال 1393 هر گونه شکار و صید در استان تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قضایی می شود.
مدیریت بازدید : 124 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

هوای لطیف شیرازپس از بارندگی های چند روز گذشته میزبان مسافران شهرهای آلوده کشور است.
شیراز با باغهای فراوانش در فصل خزان به تابلویی از رنگ های زیبا مبدل شده که چشم هر بیننده ای را می نوازد و زبان را به ستایش قدرت خداوند می گشاید. 
مسافرانی که از اصفهان و تهران برای فرار از آلودگی هوا به شیراز آمده اند هوای شهر را خوب و لطیف توصیف می کنند.
باغ ارم، باغ دلگشا، سعدی و حافظ امروز میزبان گردشگران زیادی بود.
همچنین چهار فصل بودن فارس و بارش برف چند روز اخیر این امکان را به مسافران داده تا اندکی از اوقات فراغت خود را نیز در پیست های اسکی سپیدان سپری کنند. 
دمای هوای امروز شیراز15 درجه است.
شهرستان لامرد امروز سه شنبه با 22درجه سانتی گراد گرمترین و اقلید با 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر فارس است.
سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه فارس نیز از افزایش تردد در محور شیراز اصفهان خبر داد.

مدیریت بازدید : 189 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)
تلویزیون امروزه یک سرگرمی مهم در همه جای دنیا محسوب می شود وکمتر کسی است که از برنامه های این رسانه استفاده نکند
 
بخصوص از زمانی که شبکه های دیجیتال راه اندازی شدند مخاطبان این رسانه بیشتر هم شده است چراکه پاسخگوی سلایق بیشتری از طرف مخاطبان است اما هنوز استانهایی از کشور هستند که از داشتن این شبکه ها محرومند برای مثال حمیده از استان فارس نوشته: 
چرا شبکه دیجیتال صدا وسیما در شهرهای شمالی استان فارس (آباده اقلید -خرمبید وبوانات راه اندازی نمی شود؟
واما گودرزی مدیر کل فرستنده های صدا و سیما در پاسخ به سوال مطرح شده گفت: ایستگاههای اقلید بوانات خرمبید وآباده آماده است وفقط باید فرستنده هایشان را تحویل بدهیم وقطعا تا سه ماه آینده این شهر ها نیز می توانند زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار بگیرند.
مدیریت بازدید : 262 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

یک قلاده گرگ در شهرستان اقلید به دامن طبیعت بازگشت.
مسئول آتش نشانی اقلید گفت : این گرگ دیشب از شدت سرما وگرسنگی به مغازه لوازم التحریری پناه برد و مشغول جویدن کابل های کامپیوتر بود.
خادمی گفت : این گرگ گرسنه که موجب غافلگیری مغازه دار شده بود پس از تیمار باکمک ماموران آتش نشانی به دامن طبیعت برگردانده شد.
شهرستان اقلید در275 کیلومتری شمال شیراز قراردارد.

مدیریت بازدید : 224 سه شنبه 07 آذر 1391 نظرات (0)

 

فارس یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش کشاورزی است، اما بسیاری از تولیدات این استان علی‌رغم حجم کمی بالا و کیفیت بسیار مناسب، در سطح کشور شناخته شده نیست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، استان فارس علاوه بر گندم که طی 26 سال گذشته و با فاصله‌ای نسبتا زیاد، عنوان اول کشور را در اختیار دارد، در تولید محصولات زراعی و باغی نظیر، انجیر، گردو، انواع مرکبات خصوصا لیمو، خرما، سیب، انار، چغندر، پنبه، انواع حبوبات و غلات و زعفران، همواره جزو استان‌های با بیشترین تولید قرار داشته است.
 
در استان فارس به دلیل تنوع آب وهوایی، در تمام فصول سال بخش کشاورزی و باغداری فعال بوده و تولیدات متنوع خود را به بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور عرضه می‌کند، اما برندهایی که بر روی محصولات تولیدی فارس حک شده و می‌شود، نمایانگر نام این استان به‌عنوان تولیدکننده اصلی نیست.
 
امروز شاید هر ایرانی در هر نقطه از کشور انجیر استهبانات را دیده یا وصف آن را شنیده باشد،‌ اما کمتر کسی می‌داند که استهبان یکی از شهرستان‌های استان فارس است که بیشترین حجم تولید انجیر را داشته و به لحاظ کیفی نیز محصولی مطلوب دارد.
 
امروزه تمام ایرانیان گلاب قمصر را می‌شناسند، اما گلاب میمند و داراب گمنام مانده‌اند؛ حال آنکه در داراب و میمند چندین ده برابر قمصر تولید گل محمدی و گلاب وجود داشته و دارد و تولیدکنندگان گل در این دو نقطه مدعی هستند که گلاب‌گیران قمصر کاشان در زمان به ثمر نشستن گل محمدی، بخش اعظمی از نیاز خود را از طریق آنها تأمین می‌کنند!!
 
در سراسر ایران زعفران مشهد شهره است، اما زعفران فارس و خصوصا استهبان، آن گونه که شایسته این محصول است، شناخته شده نیست، حال آنکه بخش عمده‌ای از فعالان در حوزه تجارت زعفران می‌دانند که در صورت آمیختن زعفران استهبان و خراسان، محصولی حاصل می‌شود که هم عطری عالی دارد هم از طعم مطلوبی برخوردار است.
 
همواره می‌بینیم که زوار فارسی و شیرازی که از مشهد بازمی‌گردند، سوغات زعفران می‌آورند، اگرچه می‌دانند فارس خود قطب تولید زعفران به‌ شمار می‌رود.
 
تولید زعفران یکی از سخت‌ترین تولیدات در بخش کشاورزی است؛ زیرا علی‌رغم نیاز کم این محصول به آب و مقاوم بودن آن در شرایط سخت، اما در زمان برداشت از هر بیست گل مناسب، تنها یک گرم زعفران حاصل می‌شود.
 
در این زمینه اسد شریفی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال 460 هکتاراز زمین‌های کشاورزی استان به کشت زعفران اختصاص داده شده که در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده 20 درصد افزایش است.
 
وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی امسال تولید بیش از 2 تن زعفران در فارس است، گفت: فارس جزو 5 استان برتر کشور در تولید زغفران است.
 
شریفی خاطرنشان کرد: استهبان قطب تولید زعفران در استان فارس است که به سبب آب و هوای مناسب بیش از 90 درصد زعفران استان را تولید می‌کند و متوسط برداشت در مزارع زعفران این شهرستان بین 4.5 تا 5.5 تن در هر هکتار است.
 
وی با بیان اینکه در سطح کشور میانگین تولید زعفران در مزارع به ازای هر هکتار حداقل 4 و حداکثر 5 تن است، گفت: در استهبان این میزان بیشتر است.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس همچنین گفت: امسال به‌ دلیل بارندگی مناسب، آبیاری مطلوب مزارع و انجام عملیات به‌زراعی، عملکرد تولید محصول زعفران در هر هکتار2 تا 3 درصد افزایش یافته؛ بنابراین پیش بینی می‌شود 2 هزار و 300 تن زعفران از مزارع فارس برداشت شود.
 
این مقام مسئول گفت: استهبان، بوانات، آباده، اقلید و سپیدان از جمله شهرستان‌های تولیدکننده زعفران در استان فارس به شمار می‌روند که کار برداشت زعفران در استان فارس از نیمه آبان ماه آغاز می‌شود.
 
به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس، سابقه کاشت زعفران در این شهرستان به 200 سال قبل برمی‌گردد، که وجود شرایط اقلیمی مناسب در استهبان و نیاز کم این گیاه به آب از دلایل تداوم کشت این محصول است.
 
با توجه به اینکه برای تولید هر گرم زعفران باید حداقل 20 گل جمع‌آوری و پرچم میان آن جدا شود، می‌توان ارزیابی کرد که برای تولید دو هزار و 300 تن زعفران، چه زحمتی کشیده می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، ایران بیش از 95 درصد نیاز جهان به زعفران را تولید و عرضه می‌کند و از عمده‌ترین کشورهایی که وارد کننده زعفران ایرانی هستند می‌توان به کشورهای چین، آلمان، انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد.
 
فارس در تولید مرکبات، انار، سیب، خرما و خرمالو نیز در کشور جایگاه مناسبی دارد، شهرستان‌های جهرم، داراب، کازرون و لار و لامرد، از جمله تولید کنندگان محصولاتی نظیر خرما و مرکبات بوده و نی‌ریز و ارسنجان در تولید انار رتبه‌های مناسبی در اختیار دارند و شهرستان‌هایی نظیر سپیدان، اقلید، بیضا، خرم‌بید، بوانات و بخش‌هایی از شیراز نیز در زمینه تولید سیب، گردو و انار و... همواره در صدر تولیدکنندگان این محصولات قرار داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا و به گفته مدیر جهاد کشاورزی استان فارس و پس از سال‌ها فعالیت پژوهشی و تلاش کارشناسان این سازمان،‌ امکان کشت خارج از فصل چغندرقند نیز در این استان فراهم شده است.
 
مهرزاد خرد اظهار کرد: این محصول هم از نظر میزان آب مورد نیاز، به نسبت نوع بهاره به آب کمتری نیاز دارد، هم به‌لحاظ کیفیت در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد.
 
فارس در سال‌های اخیر به‌ دلیل فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی که برای تطبیق نوع محصول با محل مناسب کشت، به‌زراعی، تولید محصولات کیفی‌ و تولید محصولات ارگانیک انجام شد، علی‌رغم تداوم خشکسالی‌ها و افت سطح آب‌های زیرزمینی و مشکلاتی که در دشت‌های فارس بروز کرد، توانست همچنان در تولید محصولاتی که برند این استان را دارند، مناسب عمل کند.
 
اگرچه در معرفی و شناساندن محصولات باغی و زراعی فارس هنوز نیازمند فعالیت بیشتری و تلاشی گسترده‌تر هستیم. بی‌تردید توسعه صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در این استان می‌تواند زمینه را برای شناساندن محصولات باغی و زراعی این استان به هموطنان و مردم سایر نقاط جهان، کمک کند.
مدیریت بازدید : 139 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)

700 راهدار در قالب 85 گروه با تمام امکانات از امروز در محورهای فارس به ویژه گردنه های حادثه خیز مستقر شدند .
ایجاد کانال های کنار جاده ، لایه روبی ، لکه گیری ، نصب روشنایی های موضعی در تقاطع های پرترافیک و اتصال راه های روستایی به راه های اصلی از جمله اقدامات ایمنی راهداران است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت : این راهداران در 64 راهدار خانه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند. 
استان فارس 52 گردنه حادثه خیز به طول 777 کیلومتر دارد. 
گردنه های کولی کش ، شول ، کمهر ، شهیدآباد ، امام زاده اسماعیل ،موک وجلب گیر در محورهای آباده ، سپیدان ، خرم بید ، اقلید و فیروزآبادپرحادثه ترین محورهای استان هستند .
عزیز اله روشن افزود : امسال 600 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین ، عملیات های راهداری زمستانی را در راه های استان آغاز کرده اند و در تمام ساعت های شبانه روز به هموطنان خدمات عرضه می کنند.
وی گفت : ماشین آلات راهسازی استان به برف روب و کلیه انبارهای راهدارخانه ها به دستگاه های ارتباطی بی سیم و ماهواره ای مجهز شده اند.

مدیریت بازدید : 132 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

عملیات اجرایی راه آهن شیراز _ بندر عباس از امروز آغاز شد .
عملیات اجرایی این طرح که به دلیل مشکلات پیمانکار به مدت هفت ماه تعطیل شده بود با ابلاغ قراردادی مجدد از سر گرفته شد. 
اردکانی معاون امر عمرانی استانداری فارس با اعلام این خبر گفت :اعتبار این طرح بیش از دو هزار میلیارد تومان است که باید در مدت چهار سال اجرا شود.
وی افزود: این محور یکی از مسیرهای اساسی و مو ثر است که می تواند استان فارس را به خلیج فارس متصل کند و مسیری است که از نظر پدافند غیر عامل هم به عنوان محوری جایگزین از طریق مسیر بندر عباس -بافق- یزد عمل می کند. 
در استان فارس 1600 کیلومتر طرح راه آهن در حال اجرا یا در حال عقد قرارداد وجود دارد که راه اهن شیراز - بندر عباس، شیراز -خوزستان ،اقلید -یزد و شیراز -بوشهر - عسلویه وشیراز -اصفهان را شامل می شود.

مدیریت بازدید : 215 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

الیاس طاهری درگفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که شهرستان اقلید در استان فارس یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان چغندر قند در کشور به شمار می‌آید افزود: دولت می‌تواند با اتخاذ سیاست حمایتی در سطح کلان و سرمایه‌گذاری در تولید قند و شکر به حمایت از تولید‌کنندگان چغندر‌قند بپردازد.

نماینده مردم اقلید در مجلش با اشاره به اینکه شهرستان اقلید در استان فارس ۶ در صد نیاز کشور به شکر را مرتفع می‌کند گفت: این استان بعد از آذربایجان غربی و خراسان رضوی رتبه سوم تولید چغندر قند را در کشور داراست.

وی با بیان این مطلب که استان فارس محصول چغندرقند به طور مـعمول در ۲ دوره بـهاره و تابستانه کشت می شود تصریح کرد: شهرستان‌های اقلید، آباده، خرم بید، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت، شیراز و سپیدان از جمله مراکز تولید چغندر قند فارس است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با اشاره به اینکه در در فارس ۵ کارخانه قند در شهرستان های اقلید ، مرودشت ، کوار ، فسا و ممسنی فعال است، گفت: یک کارخانه قند دیگر به تازگی در شهرستان اقلید برای تولید قند و شکر ایجاد خواهد شد.

طاهری ادامه داد: چغندر تولیدی در شهرستان اقلید علاوه بر تامین نیاز کارخانه‌های موجود در استان فارس به کارخانه‌های قند استان‌های اصفهان و چهارمحال وبختیاری نیز صادر می شود.

این نماینده مجلس نهم ضمن یادآوری این مطلب که استان فارس از قابلیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است، افزود: کشت چغندرقند در این منطقه بسیار با کیفیت است و در سطح خاورمیانه بی نظیر است.

وی در ادامه با بیان این‌‌که چغندرقند اقلید توانایی تأمین نیاز سایر شهرستان ها را دارد، گفت: با وجود رسیدن به حدی از خود کفایی در زمینه تولید قند و شکر در سطح کشور اما نیاز‌ها و مشکلات کشاورزان این منطقه با بی‌توجهی مسئولان همچنان مرتفع نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این‌که زندگی کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده است، عنوان کرد: باید برای چغندرقند با کیفیت تولید شده درمنطقه اقلید به دنبال بازار مصرف در داخل و خارج کشور باشیم./

مدیریت بازدید : 279 چهارشنبه 17 آبان 1391 نظرات (0)

کشاورز اقلیدی موفق شد در زمین کشاورزی خود شلغم 7کیلوو600 گرمی برداشت کند.
کاظم کنعانی علت افزایش وزن این محصول را استفاده از کود حیوانی اعلام کرد.
وزن طبیعی شلغم بین 150تا250گرم است.
شهرستان اقلید یکی از مراکز تولید شلغم در استان است.

مدیریت بازدید : 213 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

 

[تصویر:  1_07_05_12_1_37_37.gif]
غدیر خم نام مکانی بین مکه و مدینه می باشد که پیامبر اسلام در حجةالوداع ، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد . و ما شیعیان این روز را همه سال به فال نیک میپنداریم و جشن میگیریم . در همین راستا برای شما مجموعه ای از اس ام اس هایی برای تبریک عید غدیر در اینجا آماده کرده ایم . طنین دانلود پیشاپیش این روز خجسته را به شما بازدید کنندگان محترم تبریک و تهنیت عرض مینماییم .

[تصویر:  1_07_05_12_1_37_46.gif]

 

درباره ما
Profile Pic
اقلید یکی از شهرهای زیبا و دیدنی, با آثار تاریخی فراوان است. این شهر در شمال استان فارس قرار گرفته و به شهر امام زمان (عج) و کلید استان فارس معروف می باشد. یکی از بزرگترین افتخارات این شهر گذر پر خیر وبرکت آقا و مولایمان علی ابن موسی الرضا(ع) از این منطقه است. این سایت جهت معرفی جزئی از این زیبایی ها طراحی گردیده و امید است که بتواند رضایت شما شهروندان عزیز را بر آورده سازد .
ما سعی می کنیم که با همکاری شما دوستداران اقلید بتوانیم هر چه بهتر این شهر را معرفی و همچنین به سوی پیشرفت بیشتر شهر کوشا باشیم.
انشاءالله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 97
  • بازدید کلی : 41,594
  • کدهای اختصاصی
    خبرنگار افتخاری
    اوقات شرعی

    اوقات شرعی - کلید فارس