زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 4:42 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 185
نویسنده پیام
mparsa آفلاین


ارسال‌ها : 34
عضویت: 6 /8 /1391
محل زندگی: اقلید زیبا
سن: 20
شناسه یاهو: virangar_14

تشکر شده : 2
شش کشته و زخمی در قیروکارزین فارس براثر بارندگی
[tr][td]شیراز- خبرگزاری مهر: بارش اخیر باران در استان فارس منجر به مرگ چهار نفر و زخمی شدن دو تن دیگر در شهرستان قیرو کارزین شد.[/td][/tr][tr][td]به گزارش خبرنگار مهر، سامانه اخیر بارشی که در استان فارس طی چند روز اخیر فعال بود بیشترین رکورد را در شهرستان کازرون برجای گذاشت که طی این چند روز نزدیک به 153 میلی متر بارش در این شهرستان به ثبت رسیده و پس از آن در شهرستان سپیدان حدود 114.2 میلی متر باران باریده ست.
همچنین در شیراز نیز 70 میلی متر بارندگی ثبت شد. این در حالیست که بارندگی در شهر شیراز منجر به آب گرفتگی معابر و ایجاد مشکلاتی در تردد نیز شده است.
50مورد آب گرفتگی معابر در شیراز
سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص آبگرفتگی معابر نیز اعلام کرده که روز گذشته بیش از 50 مورد آبگرفتگی معابر، ناودان گرفتگی، گیر افتادن خودروها در آب و نجات سرنشین خودرو با حدود دو هزار و 500 تماس تلفنی شهروندان از مرکز فرماندهی 125 از ساعت 18 الی 24 گزارش شد.
ازجمله این موارد می توان به مورد زیرگذرهای چهارراه ریشمک، شهید شیخی (بولوار چمران)، زرگری ، قصرالدشت و یادگار امام اشاره کرد و همچنین آبگرفتگی در محل های گودبرداری شده از جمله در بولوار دولت، خیابان سیاحتگر، آبگرفتگی پارکینگ در بولوار بعثت و مجتمع مسکونی در بیست متری امام خمینی بوده که امدادگران و آتش نشانان از نزدیکترین ایستگاه های تابعه به محل های مورد نظر طبق تماس شهروندان و محل های پیش بینی شده استقرار داشتند.
کارشناسان آتش نشانی قبل از وقوع هر گونه حادثه و مطابق با پیش بینی های انجام شده در محل های پر حادثه از جمله زیرگذرهایی که امکان آبگرفتگی در آنها وجود داشته حضور داشته و بوسیله علائم هشداردهنده محل را ایمن کرده و از عبور خودروها جلوگیری می کردند تا از بروز هر گونه حادثه جلوگیری شود اما متاسفانه برخی از شهروندان به این علائم هیچگونه توجهی نداشته اند و دچار آسیب فیزیکی و خسارت خودرو شده اند.

جاری شدن آب در رودخانه خشک

در عین حال بارندگی برای شیرازیها یک ارمغان هم داشت و اینکه رودخانه خشک که طی فصهای گذشته با خشکی و بی آبی مواجه شده بود طی چند روز گذشته دوباره جاری شد.
در این رابطه مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: بارش اخیر باران در استان فارس به علت ریزش دیوار  چهار کشته و دو زخمی در شهرستان قیرو کارزین برجای گذاشت.
حسن فیاض پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ازشامگاه دوشنبه شاهد بارش  در استان فارس بودیم که این نزول رحمت در مناطق سردسیر بصورت برف و در دیگر مناطق بصورت بارندگی بود.
وی اعلام کرد: شهرستان کازرون در مدت سه ساعت 43 میلیمتر باران بارید که این میزان تا اوایل بامداد  به 152.8  میلیمتر رسید که بیشترین بارندگی استان را شامل شد.
مدیرکل بحران استانداری فارس افزود: شهرستانهای سپیدان114.2میلیمتر، ممسنی 106 میلیمتر و منطقه درودزن مرودشت100.2میلیمتر بارش باران داشته است.
رحمت به زحمت تبدیل نشد
فیاض پوربا اشاره به بارش مناسب در دیگر مناطق استان فارس عنوان کرد: در دیگر مناطق به علت بار شدید شاهد آبگرفتگیهای مناطق بودیم که با تلاش امدادگران ، کارشناسان دستگاههای اجرایی و ستاد مدیریت بحران استان ، از ساعات اولیه بامداد بیشترشهرستانها به حالت عادی برگشتند.
وی افزود: دربرخی محورهای مواصلاتی به علت بارش برف و با آب گرفتگی مشکلات تردد ایجاد شد که برای بازگشایی این محورها  تلاش امدادگران هنوز ادامه دارد.
مدیرکل بحران استانداری فارس ابراز داشت: به کمک یگانهای امداد بیشتر محورهایی که بخاطر ریزش کوه مسدود شده باز و مشکل قطعی برق مناطق رفع شد.
فیاض پور تصریح کرد: با کمک دهیاریها ، شهرداری کازرون  روستاهای مشتان ، ناصر آباد شرقی ، جره بالاده از محاصره سیل خارج و در شهرستان فیروزآباد نیز که  روستای سلطان پیرغیب 10منزل مسکونی در با کمک نیروهای آتش نشانی و امدادگران جاده مردم مورد حمایت قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه بارندگی در شهرستان ممسنی مناسب بود، اعلام کرد: دراین  شهرستان منطقه ماهور و جاوید با قطع برق مواجه که خوشبختانه این مشکل به سرعت رفع شد.
مدیرکل بحران استانداری فارس ادامه داد: در شهرستان اقلید در منطقه سرحد چهاردانگه راههای ارتباطی بدلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود که با کمک یگانهای امدادی و راهداری راه باز شد.

فیاض پوربا تاکید بر اینکه این سامانه هوا تا چهارشنبه در استان فارس فعال است، گفت: سامانه بارشی به سمت جنوب و جنوب شرقی استان در حال پیشرفت است لذا مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
وی اظهار داشت: مسافران کلیه امکانات و سوخت کافی به همراه داشته باشند و عشایر نیز به دلیل سیلاب از مسیر رودخانه ها عبور نکرده و در ارتفاعات مستقر شوند.
باران در شیراز خسارات جانی و مالی نداشت/محورهای اصلی استان فارس مسدود نیستند
مدیرکل بحران استانداری فارس اضافه کرد: خوشبختانه در خود شیراز جز آبگرفتگی و قطع برق برخی مناطق  خسارت عمده دیگری را شاهد نبودیم که کارشناسان دستگاههای اجرایی و مدیریت بحران فارس در حال بررسی میزان خسارات زیربنایی، راههای ارتباطی وغیره هستند.
فیاض پور اعلام کرد: طبق گزارشات راهداری محور اصلی مسدود نیستند وفقط ریزش مختصری از چند دهانه  تونل و کوه داشته که به سرعت در حال پیگیری و رفع مشکل است.
[/td][/tr]

امضای کاربر : عاشق طراحی سایت هستم.
در Www.GiGPA.ir کار میکنم.
" به امید اقلیدی آباد و آبادتر "
چهارشنبه 08 آذر 1391 - 19:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | شش کشته و زخمی در قیروکارزین فارس براثر بارندگی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS