loading...
شهرستان اقلید
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عکس های جدید از منطقه گردشگری و آبشار تنگ براق اقلید 1 459 mohammadmehdi
انتزاع امور ثبتی تعدادی از روستاها، مزارع و اماکن از حوزه ثبتی شهرستان آباده در استان 1 207 mohammadmehdi
بازسازی حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) اقلید 0 129 milad
شب شعر " کاروان آفتاب " 2 218 amin-7
با چه کسانی ازدواج نکنیم 0 153 milad
تنیس 5 254 milad
فلسفه ازدواج در اسلام 0 119 milad
نی (ساز) 0 117 milad
نرگس‌زارهاي فارس در انتظار گردشگران 0 152 mparsa
سيستم «پکس» جايگزين «راديولوژي آنالوگ» مي‌شود 0 208 mparsa
رهاسازي بيش از يک ميليون بچه ماهي در آب هاي استان فارس 0 156 mparsa
برگزاری همایش انفورماتیک تصویربرداری در شیراز 0 138 mparsa
معرفی اقلید - اقلید در دائره المعارف بزرگ اسلامی 0 233 mparsa
کتیبه ساسانی چشمه بالنگان 0 195 mparsa
برف 1520 مسافر را زمينگير كرد 0 162 mparsa
شش کشته و زخمی در قیروکارزین فارس براثر بارندگی 0 184 mparsa
آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز - بندر عباس 0 173 mparsa
آغاز کوچ ماشين رو عشاير فارس 0 156 mparsa
سيل جنوب جان 8 نفر را گرفت 0 171 mparsa
پیشینه منطقه شهرستان اقلید 0 274 mparsa
مدیریت بازدید : 114 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (1)

 

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین،حجت الاسلام سيد علي ولايتي نسب سرپرست تبليغات اسلامي اقليد در جمع طلبه هاي حوزه علميه گفت: طلاب سربازان ولي عصر (عج) هستند و مردم به اين ديد به آن ها نگاه مي کنند پس بايد تهذيب نفس داشته باشند.
وي تصريح كرد: امام خميني(ره) در جمله زيبايي مي فرمايند (روحاني بايد طوري باشد که هرگاه انسان او را مي بيند به ياد رسولاكرم بيافتد) و اين سخن امام وظيفه ما را بسيار سنگين مي کند.
حجت الاسلام ولايتي نسب خاطر نشان کرد: دوره جواني است که انسان مي تواند به همه جا برسد و اين موقعيت را قدر بدانيد هم خوب درس بخوانيد و هم خوب عبادت کنيد.
در ادامه حجت الاسلام موسوي معاونت حوزه علميه اقليد گزارشي از برنامه هاي حوزه را به سرپرست تبليغات اسلامي ارائه كرد./224224
مدیریت بازدید : 87 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار اقلید، برخورداري مراكز جمعيتي از امكانات سلامت امروزه در كشور وارد مرحله‌اي تازه شده است‌ به نحوي كه بسياري از شهرستان‌ها و ديگر مراكز طي سال‌هاي اخير با روند مناسبي در اين زمينه روبه‌رو بوده‌اند.
شهرستان اقلید با جمعيت بيش از 60 هزار نفر كه شامل دو بخش و ده‌ها روستاست كماكان از نبود پايگاه انتقال خون مستقل رنج مي‌برد كه در اين راستا نبود پايگاه انتقال خون در اين شهرستان مشكلاتي را براي بيماران نيازمند به خون ايجاد كرده است.
در اين شهرستان حدود بیش از 60 بيمار تالاسمي وجود دارد كه اين بيماران به دليل نياز مبرم و مداوم به خون بايد هميشه خود تازه در دسترس داشته باشند. هر چند كه بارها و بارها از سوي مردم تقاضاي راه‌اندازي پايگاه انتقال خون در شهرستان به مسئولان از طرق مختلف انعكاس داده است اما هنوز خبري از راه‌اندازي اين پايگاه در شهرستان نيست.
هم اكنون شهرستان اقلید و تمام بيماران و بيمارستان موجود در اين شهرستان زير پوشش پايگاه انتقال خون استان فارس قرار دارند. اين پايگاه كه در شهر شیراز واقع است هر از چند گاهي در راستاي دريافت خون از اهداكنندگان به شهرستان اقلید تيم‌هايي را اعزام مي‌كنداما وجود پايگاه انتقال خون در شهرستان از ضرورياتي است كه بايد انجام پذيرد چراكه اين امر به عنوان يك خواسته عمومي و منطقي بارها از طريق رسانه‌هاي عمومي و ديگر مراجع از مسئولان خواسته شده است.
اميد است مسئولان استاني و شهرستاني در تسريع ايجاد پايگاه انتقال خون اقدام كنند تا ديگر شاهد بروز مشكلات مرسوم در زمينه تامين خون مورد نياز بيماران از صدها كيلومتر دورتر از مراكز بيمارستاني نباشيم./224224
 
منبع : سراج آنلاین
مدیریت بازدید : 189 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از تحویل90 درصد از مسکن مهر اقلید تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ عشایری پیرامون مسکن مهر 600 واحدی اقلید گفت: این پروژه با استاندارد های روز و مقررات ملی ساختمان اجرا شده است.
 
وی افزود: مسکن مهر شهرستان اقلید بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
مابقی در ادامه مطلب...
مدیریت بازدید : 85 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین،حجت الاسلام سيد علي ولايتي نسب سرپرست تبليغات اسلامي اقليد گفت: مراسم يادواره شهداي انقلاب در دهه فجر در حسينيه بازار اقليد برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: دانش آموزان مدارس شهيد صابري، ظهيري و يوسفي پس از حضور در مراسم محل شهادت اين شهيدان در مراسم يادواره شهدا شرکت مي کنند.

لازم به ذکر است در مراسم راهپيمايي سال 57 شهرستان اقليد سه شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرد که هر سال در 18 بهمن يادواره اين شهدا برگزار و محل شهادت اين شهيدان توسط مردم، مسئولان و دانش آموزان گلباران مي شود.

مدیریت بازدید : 93 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (1)

تصاویر موجود مربوط هست به حمام مخروبه(دوره قاجار) روستای پهلوانی از توابع اقلیدبی توجهی به این گونه آثار تاریخی در اقلید امری طبیعی هست.

اماآقای مدیـــر، آقای مسئـول!؛

این نکته جای بسی تأمل داره که چرا شهر اقلید امروز باید از داشتن حمام عمومی محروم باشه/224224ع

منبع:کلید فارس http://kelidefars.blogfa.com

milad بازدید : 74 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

دراین جلسه مدیران تعاونیهای مسکن به ارائه گزارش پرداخته و اعلام شد بخش عمده ای از واحدهای مسکن مهر به اعضاء واگذار شده است و بعضاٌ ساکن شده اند.

 
مدیریت بازدید : 162 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، 17 هزار و 405 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در این شهرستان در این ماه ضبط و معدوم شده‌ است.

مدیریت بازدید : 103 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

حکایت مسکن مهر در فارس آرام آرام به سمت اگر و اما‌ها پیش می‌رود، حکایت جمع شدن ابر و ماه و مه و خورشید و فلک، برای آن‌که مسئولان دست‌بجنبانند و آنچه را وعده داده‌اند عملیاتی کرده و تا پایان زمان مورد نظر تحویل دهند تا نور امیدی که به واسطه این طرح ماندگار در دل مردم روشن شده به سرانجام برسد.

مدیریت بازدید : 121 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

 

رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس گفت: در اواخر آذرماه مسابقات دور برگشت لیگ دارت کشور در شهر شیراز برگزار می شود.
صمصام هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزش دارت در فارس با استقبال مناسب علاقمندان همراه بود به گونه ای که هم اکنون تیم دارت استان فارس به عنوان یکی از تیم های مطرح کشور در این زمینه مشغول به فعالیت است.
 
حضور سه تیم در لیگ برتر
 
وی تصریح کرد: فدارسیون انجمن های ورزشی کشور از 16 رشته تشکیل شده که استان فارس فقط در برخی رشته ها فعالیت ورزشی خود رادنبال می کند.
 
رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس ادامه داد: راگبی، کریکت، کشتی آلیش ، طناب کشی، ورزش های هوایی، دارت، موی تای، سپک تاکرا، فوت آلی رشته های هستند که در استان فارس فعالیت مربوط به آنها انجام می شود.
 
هاشمی اضافه کرد: سه تیم از هیئت انجمن های ورزشی فارس در رشته های راگبی، سپک تاکرا، دارت در رده آقایان در لیگ برتر مسابقات حضور دارند که تیم راگبی فارس مقام اول مسابقات لیگ برتر کشور را کسب کرده است.
 
وی تاکید کرد: رشته های آبی مربوط انجمن های ورزشی  مانند جت اسکی، اسکی روی آب، دراگون بت به دلیل بعد مسافت، هزینه های بالا و کمبود آب در استان فارس انجام نمی شوند.
 
رئیس هیئت انجمن های ورزشی فارس همچنین بیان کرد: هم اکنون این هیئت در شهرستان های جهرم، مرودشت، سپیدان، ممسنی، داراب، زرین دشت، اقلید، رستم  فعال است که برحسب موقعیت شهرستان هیئت ها می توانند شش رشته را در شهرهای خود فعال کنند.
مدیریت بازدید : 118 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

 

شیراز - خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس ازکشف و ضبط 29 قبضه اسلحه طی 48 ساعت توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کامران اسلاملو توضیح داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس طی دو روز و در 5 عملیات جداگانه موفق به کشف و ضبط 29 قبضه اسلحه و لاشه93 قطعه پرنده و یک قوچ وحشی شدند.
 
وی گفت: طی این عملیات که در حوزه شهرستان های سپیدان،داراب، مرودشت، بوانات و اقلید صورت پذیرفت تعداد 31نفر متخلف توسط مامورین یگان این اداره کل دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
 
اسلاملو افزود: طی 48 ساعت و در ماموریت هایی سنگین لاشه یک راس قوچ وحشی، 93 قطعه پرنده کبک ،تیهو و سار وحشی به همراه 29 قبضه اسلحه که سه قبضه آن غیر مجاز بود و همچنین 800 متر تور ماهیگیری غیرمجازکشف و ضبط شد.
 
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس تعدای از این شکارچیان از استانهای همجوار به مناطق فارس آمده بودند که هنگام اقدام به شکار با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
 
وی خاطر نشان کرد: در مناطق کوهستانی استان با توجه به بارش برف، بسیاری از پرندگان به دامنه کوهها پناه می برند و شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده ازاین موقعیت مبادرت به شکار آنها می کنند.
 
اسلاملو از دوستداران حیات وحش ، ساکنین حاشیه مناطق و روستاهای همجوار درخواست کرد که در این روزها این مهمانان زمستانی را دریابند و در صورت مشاهده شکارچیان و کسانی که پرندگان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند به ادارات محیط زیست شهرستانها و نیز در شیراز با شماره تلفن های2317158 و 90-2317789 تماس و مراتب را به اطلاع برسانند.
 
وی ضرر و زیان ناشی از کشف تخلفات مذکور در عملیات های اخیر را مبلغ 12 میلیون و 240 هزار ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ادامه گشت و کنترل های قبلی همچنان با افرادی که بخواهند در زمینه تخریب و تجاوز به عرصه های طبیعی و خارج کردن حیات وحش از چرخه های اکوسیستمی مبادرت تمایند به شدت برخورد خواهد شد.
 
به دلیل مسایل ناشی از خشکسالی های اخیر و در نتیجه آن کاهش حیات وحش طی مصوبه هیئت دولت هرگونه شکار و صید در استان به مدت 5 سال ممنوع است و با توجه به اینکه زمان اجرایی شدن این مصوبه هیئت دولت از سال 1388 بوده تا سال 1393 هر گونه شکار و صید در استان تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قضایی می شود.
مدیریت بازدید : 124 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

هوای لطیف شیرازپس از بارندگی های چند روز گذشته میزبان مسافران شهرهای آلوده کشور است.
شیراز با باغهای فراوانش در فصل خزان به تابلویی از رنگ های زیبا مبدل شده که چشم هر بیننده ای را می نوازد و زبان را به ستایش قدرت خداوند می گشاید. 
مسافرانی که از اصفهان و تهران برای فرار از آلودگی هوا به شیراز آمده اند هوای شهر را خوب و لطیف توصیف می کنند.
باغ ارم، باغ دلگشا، سعدی و حافظ امروز میزبان گردشگران زیادی بود.
همچنین چهار فصل بودن فارس و بارش برف چند روز اخیر این امکان را به مسافران داده تا اندکی از اوقات فراغت خود را نیز در پیست های اسکی سپیدان سپری کنند. 
دمای هوای امروز شیراز15 درجه است.
شهرستان لامرد امروز سه شنبه با 22درجه سانتی گراد گرمترین و اقلید با 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر فارس است.
سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه فارس نیز از افزایش تردد در محور شیراز اصفهان خبر داد.

مدیریت بازدید : 189 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)
تلویزیون امروزه یک سرگرمی مهم در همه جای دنیا محسوب می شود وکمتر کسی است که از برنامه های این رسانه استفاده نکند
 
بخصوص از زمانی که شبکه های دیجیتال راه اندازی شدند مخاطبان این رسانه بیشتر هم شده است چراکه پاسخگوی سلایق بیشتری از طرف مخاطبان است اما هنوز استانهایی از کشور هستند که از داشتن این شبکه ها محرومند برای مثال حمیده از استان فارس نوشته: 
چرا شبکه دیجیتال صدا وسیما در شهرهای شمالی استان فارس (آباده اقلید -خرمبید وبوانات راه اندازی نمی شود؟
واما گودرزی مدیر کل فرستنده های صدا و سیما در پاسخ به سوال مطرح شده گفت: ایستگاههای اقلید بوانات خرمبید وآباده آماده است وفقط باید فرستنده هایشان را تحویل بدهیم وقطعا تا سه ماه آینده این شهر ها نیز می توانند زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار بگیرند.
مدیریت بازدید : 263 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

یک قلاده گرگ در شهرستان اقلید به دامن طبیعت بازگشت.
مسئول آتش نشانی اقلید گفت : این گرگ دیشب از شدت سرما وگرسنگی به مغازه لوازم التحریری پناه برد و مشغول جویدن کابل های کامپیوتر بود.
خادمی گفت : این گرگ گرسنه که موجب غافلگیری مغازه دار شده بود پس از تیمار باکمک ماموران آتش نشانی به دامن طبیعت برگردانده شد.
شهرستان اقلید در275 کیلومتری شمال شیراز قراردارد.

مجید مسعودی بازدید : 181 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (2)
سرپرست جديد دفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس معرفي شد
  • سرپرست جديددفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس با حضور دكتر كمال فيروزآبادي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري و ساير مديران اين حوزه، معرفي شد.
  • سرپرست جديد دفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس با حضور دكتر كمال فيروزآبادي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري و ساير مديران اين حوزه، معرفي شد.

    به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري فارس در اين مراسم با بيان اين كه شاخص هاي امنيتي استان در سال90 و سال جاري، روند مثبتي داشته است، اظهار داشت: تلاش مي كنيم براي مديريت ستادي در استانداري فارس از مديران با تجربه كه سابقه مديريت در حوزه هاي مرتبط را دارند، استفاده كنيم.

    دكتر فيروزآبادي با اشاره به اين كه تجربه براي مديران داراي اهميت فراواني است و در بحران ها خودش را نشان مي دهد، افزود: مدير با تجربه، صبور است و با تجزيه و تحليل صحيح مسائل، قادر است جامعه و سازمان خود را با كمترين هزينه از بحران خارج كند.

    وي با تاكيد بر اين كه حفظ اقتدار مجموعه امنيتي انتظامي استانداري فارس، تعامل مثبت و سازنده با دستگاه هاي مسئول، برنامه ريزي صحيح و مدون و حاكميت نظم در برنامه هاي مدير از جمله شاخص هاي مورد انتظار از مديركل امنيتي انتظامي استانداري فارس است، گفت: همه تلاش ما بايد براي بالا بردن احساس امنيت در جامعه باشد.

    معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري فارس، احساس امنيت را موجب رشد سرمايه گذاري، رونق اقتصادي و كاهش بيكاري برشمرد و اظهار داشت: با تقويت احساس امنيت مي توان بسياري از علل و عوامل ريشه اي ناامني را در سطح جامعه از بين برد.

    دكتر فيروزابادي، مديركل سابق امنيتي انتظامي استانداري فارس را فردي با تجربه و مسلط بر امور دانست و افزود: حفاري با تجربه كافي و نظم در امور توانست در مقطع حساس انتخابات مجلس شوراي اسلامي به خوبي اين حوزه را مديريت كند.

    وي تدين سرپرست جديد دفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس را نيز فردي با تجربه و داراي سابقه حضور در فرمانداري و همچنين حوزه امنيتي انتظامي استانداري برشمرد و براي وي در مسئوليت جديدش آرزوي توفيق كرد.

    در اين مراسم مهران حفاري مديركل سابق امنيتي انتظامي استانداري فارس با بيان اين كه در يكسال گذشته 90 طرح امنيتي توسط اداره كل امنيتي انتظامي استانداري فارس اجرا شده است، گفت: تعامل مثبت دستگاه هاي مسئول امنيتي و انتظامي در استان باعث شد فارس در جرائم خشن 50درصد كاهش داشته باشد.

    همچنين در اين مراسم محمدرضا تدين سرپرست جديددفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس، حاكميت امنيت را براي تحقق شاخصه هاي جامعه اسلامي با اهميت برشمرد و تاكيد كرد: بايد به بهترين شكل با ايجاد امنيت، در جهت حفظ نشاط و آرامش اجتماعي تلاش كنيم.

    گفتني است در پايان اين مراسم ضمن تقدير از تلاش هاي حفاري در مدت تصدي اداره كل امنيتي انتظامي استانداري، محمد رضا تدين به عنوان سرپرست جديد دفتر امنيتي انتظامي استانداري فارس معرفي شد.

مجید مسعودی بازدید : 245 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (1)

 

قشم - در نشست شورای اداری شهرستان قشم روز سه شنبه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
 
به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان برگزار شد، متن حکم انتصاب حسین رضایی به معاونت برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری شهرستان قشم که از سوی استاندار هرمزگان صادر شده بود، قرائت شد.
 
براساس این گزارش در این نشست همچنین از خدمات ناصر ناصری معاون قبلی برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان قشم تقدیر شد.
 
در نشست شورای اداری شهرستان قشم همچنین انتصاب محمد جوانمرد به عنوان رییس شیلات و حجت الاسلام علی صحرانشین به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی پایگاه دریابانی شهرستان قشم اعلام شد.ک/2
مدیریت بازدید : 140 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)

700 راهدار در قالب 85 گروه با تمام امکانات از امروز در محورهای فارس به ویژه گردنه های حادثه خیز مستقر شدند .
ایجاد کانال های کنار جاده ، لایه روبی ، لکه گیری ، نصب روشنایی های موضعی در تقاطع های پرترافیک و اتصال راه های روستایی به راه های اصلی از جمله اقدامات ایمنی راهداران است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت : این راهداران در 64 راهدار خانه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند. 
استان فارس 52 گردنه حادثه خیز به طول 777 کیلومتر دارد. 
گردنه های کولی کش ، شول ، کمهر ، شهیدآباد ، امام زاده اسماعیل ،موک وجلب گیر در محورهای آباده ، سپیدان ، خرم بید ، اقلید و فیروزآبادپرحادثه ترین محورهای استان هستند .
عزیز اله روشن افزود : امسال 600 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین ، عملیات های راهداری زمستانی را در راه های استان آغاز کرده اند و در تمام ساعت های شبانه روز به هموطنان خدمات عرضه می کنند.
وی گفت : ماشین آلات راهسازی استان به برف روب و کلیه انبارهای راهدارخانه ها به دستگاه های ارتباطی بی سیم و ماهواره ای مجهز شده اند.

مدیریت بازدید : 132 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

عملیات اجرایی راه آهن شیراز _ بندر عباس از امروز آغاز شد .
عملیات اجرایی این طرح که به دلیل مشکلات پیمانکار به مدت هفت ماه تعطیل شده بود با ابلاغ قراردادی مجدد از سر گرفته شد. 
اردکانی معاون امر عمرانی استانداری فارس با اعلام این خبر گفت :اعتبار این طرح بیش از دو هزار میلیارد تومان است که باید در مدت چهار سال اجرا شود.
وی افزود: این محور یکی از مسیرهای اساسی و مو ثر است که می تواند استان فارس را به خلیج فارس متصل کند و مسیری است که از نظر پدافند غیر عامل هم به عنوان محوری جایگزین از طریق مسیر بندر عباس -بافق- یزد عمل می کند. 
در استان فارس 1600 کیلومتر طرح راه آهن در حال اجرا یا در حال عقد قرارداد وجود دارد که راه اهن شیراز - بندر عباس، شیراز -خوزستان ،اقلید -یزد و شیراز -بوشهر - عسلویه وشیراز -اصفهان را شامل می شود.

مدیریت بازدید : 215 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

الیاس طاهری درگفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که شهرستان اقلید در استان فارس یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان چغندر قند در کشور به شمار می‌آید افزود: دولت می‌تواند با اتخاذ سیاست حمایتی در سطح کلان و سرمایه‌گذاری در تولید قند و شکر به حمایت از تولید‌کنندگان چغندر‌قند بپردازد.

نماینده مردم اقلید در مجلش با اشاره به اینکه شهرستان اقلید در استان فارس ۶ در صد نیاز کشور به شکر را مرتفع می‌کند گفت: این استان بعد از آذربایجان غربی و خراسان رضوی رتبه سوم تولید چغندر قند را در کشور داراست.

وی با بیان این مطلب که استان فارس محصول چغندرقند به طور مـعمول در ۲ دوره بـهاره و تابستانه کشت می شود تصریح کرد: شهرستان‌های اقلید، آباده، خرم بید، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت، شیراز و سپیدان از جمله مراکز تولید چغندر قند فارس است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با اشاره به اینکه در در فارس ۵ کارخانه قند در شهرستان های اقلید ، مرودشت ، کوار ، فسا و ممسنی فعال است، گفت: یک کارخانه قند دیگر به تازگی در شهرستان اقلید برای تولید قند و شکر ایجاد خواهد شد.

طاهری ادامه داد: چغندر تولیدی در شهرستان اقلید علاوه بر تامین نیاز کارخانه‌های موجود در استان فارس به کارخانه‌های قند استان‌های اصفهان و چهارمحال وبختیاری نیز صادر می شود.

این نماینده مجلس نهم ضمن یادآوری این مطلب که استان فارس از قابلیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است، افزود: کشت چغندرقند در این منطقه بسیار با کیفیت است و در سطح خاورمیانه بی نظیر است.

وی در ادامه با بیان این‌‌که چغندرقند اقلید توانایی تأمین نیاز سایر شهرستان ها را دارد، گفت: با وجود رسیدن به حدی از خود کفایی در زمینه تولید قند و شکر در سطح کشور اما نیاز‌ها و مشکلات کشاورزان این منطقه با بی‌توجهی مسئولان همچنان مرتفع نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این‌که زندگی کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده است، عنوان کرد: باید برای چغندرقند با کیفیت تولید شده درمنطقه اقلید به دنبال بازار مصرف در داخل و خارج کشور باشیم./

مدیریت بازدید : 280 چهارشنبه 17 آبان 1391 نظرات (0)

کشاورز اقلیدی موفق شد در زمین کشاورزی خود شلغم 7کیلوو600 گرمی برداشت کند.
کاظم کنعانی علت افزایش وزن این محصول را استفاده از کود حیوانی اعلام کرد.
وزن طبیعی شلغم بین 150تا250گرم است.
شهرستان اقلید یکی از مراکز تولید شلغم در استان است.

محمد پارسا بازدید : 228 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان فارس، عملیات اصلاح، مرمت و بهسازی اطاق چاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و منابع آبی امور آبفای اقلید، رنگ‌آمیزی داخلی و خارجی اطاق چاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و منابع آبی فسارود، باغنو و تل علمدار و همچنین تسطیح و محوطه‌سازی حریم چاه‌ها و اصلاح سیستم برق‌رسانی آنها، به پایان رسید.
 
حمیدرضا ابراهیمی، رئیس گروه انرژی و سامانه کنترل این شرکت گفت: این عملیات که هزینه‌ای بالغ بر 485 میلیون ریال در بر داشته به منظور پیاده‌سازی طرح اسکادا صورت‌گرفته است.
 
به گزارش فارس، سیستم اسکادا شامل تجهیزات مخابراتی، حفاظتی، اندازه‌گیری و کنترلی است که هدف از اجرای آن کنترل فرآیندهای تولید، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع آب شرب در منابع تولید و شبکه است.
 
با نصب دستگاه‌های تله‌متری، کنترل و گزارش‌گیری از تجهیزات نصب شده، از امور آبفای اقلید، توسط ستاد شرکت آبفای فارس و شرکت مهندسی آبفای کشور میسر می‌شود که این اقدام زمینه‌ساز مدیریت بهینه منابع و در نهایت اصلاح الگوی مصرف نیز است.
محمد پارسا بازدید : 393 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (1)

13 هزار تن چغندر قند از مزارع فارس برداشت شد. 
15 هزار و200 هزار هکتار از مزارع فارس امسال زیر کشت چغندر قند رفت.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه حدود20 درصد چغندر قند کشور در فارس تولید می شود گفت: این استان بعد از آذربایجان غربی و خراسان رضوی رتبه سوم تولید چغندر قند را در کشور داراست.
احمد دزفولی با اشاره به اینکه در استان فارس چغندرقند به طور مـعمول در 2 دوره بـهاره و تابستانه کشت می شود افزود : شهرستان های اقلید ، آباده ، خرم بید ، پاسارگاد ، ارسنجان ، مرودشت ، شیراز و سپیدان از جمله مراکز تولید چغندر قند فارس است.
امسال استان فارس همزمان با استان های خراسان جنوبی و خوزستان به عنوان پایلوت در کشور اقدام به کشت پائیزه این محصول کرده است.
در فارس 5 کارخانه قند در شهرستان های اقلید ، مرودشت ، کوار ، فسا و ممسنی فعال است.
چغندر تولیدی علاوه بر تامین نیازهای کارخانه های استان فارس به کارخانه های قند استان های اصفهان و چهارمحال وبختیاری صادر می شود.

محمد پارسا بازدید : 242 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

برداشت گل نرگس از بیش از370 هکتار از مزارع و عرصه های طبیعی استان فارس آغاز شد.
از این میزان 200 هکتار به صورت دیم و نرگس زارهای ملی و طبیعی است و مابقی جزء مزارع آبی هستند.
سالانه حدود 113میلیون شاخه گل نرگس در فارس برداشت می شود. 
آقای خرد رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 125 میلیون شاخه گل از نرگس زارهای فارس برداشت شود.
شهرستان های کازرون، رستم ، ممسنی ،جهرم ، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند.
برداشت گل نرگس تا پایان بهمن ادامه دارد.
نرگس شیپوری ، بوقی ، مسکین ، شیراز ، سرنگون ، پُر پَر ، هزار پَر ، شهلا از انواع گل نرگس فارس به شمار می روند.
استان فارس مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد. 
گل نرگس فارس علاوه بر ارسال به سایر استانها به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

درباره ما
Profile Pic
اقلید یکی از شهرهای زیبا و دیدنی, با آثار تاریخی فراوان است. این شهر در شمال استان فارس قرار گرفته و به شهر امام زمان (عج) و کلید استان فارس معروف می باشد. یکی از بزرگترین افتخارات این شهر گذر پر خیر وبرکت آقا و مولایمان علی ابن موسی الرضا(ع) از این منطقه است. این سایت جهت معرفی جزئی از این زیبایی ها طراحی گردیده و امید است که بتواند رضایت شما شهروندان عزیز را بر آورده سازد .
ما سعی می کنیم که با همکاری شما دوستداران اقلید بتوانیم هر چه بهتر این شهر را معرفی و همچنین به سوی پیشرفت بیشتر شهر کوشا باشیم.
انشاءالله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 41,628
  • کدهای اختصاصی
    خبرنگار افتخاری
    اوقات شرعی

    اوقات شرعی - کلید فارس